نقش آمادگی در آموزش زبان دوم

بر اساس آخرین مطالعات تیم پژوهشی آموزشگاه زبان آنلاین کارن, یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در آموزش, آمادگی زبان آموز است. زبان آموز باید از هر نظر آمادگی لازم را برای یادگیری زبان جدید داشته باشد. او حتی اگر بعضی از جنبههای آمادگی را کسب نکرده باشد، یادگیری برایش خستگی آور و کسل کننده خواهد شد و چندان پیشرفتی نخواهد کرد. اگر فردی را که از لحاظ جسمی و روانی آمادگی یاد گرفتن را ندارد، تعلیم بدهیم، جریان یادگیری او در این زمینه حتی در سالهای بعدی به کندی پیش خواهد رفت، در صورتی که اگر همین فرد درشرایطی که آمادگی کافی دارد، تحت تعلیم قرار گیرد، زبان دوم را زودتر فرا خواهد گرفت و در این زمینه سریعتر پیشرفت خواهد کرد.
بر اساس یافته های جدید محققان آموزشگاه زبان آنلاین کارن, آمادگی در زمینههای مختلف متفاوت است. ممکن است فرد از لحاظ سنی آماده باشد ولی از نظر عاطفی فاقد احساس مطبوع باشد. مثلا ترس از معلم احساس عدم امنیت ، دلهره ، اضطراب و پریشانی فکر ممکن است یادگیری را مختل کند.معلم باید آمادگی هر یک از شاگردان خود را تدریس مواد درسی در نظر داشته باشد و فعالیتهای آموزشی خود را متناسب با سطح آمادگی آنان عرضه کند. هر چه فرد آمادگی بیشتری برای رفتار معینی داشته باشد، برای انجام دادن رفتار ، به محرک کمتری نیاز دارد. مثلا خنداندن یک انسان خوشحال بسیار سادهتر از خندان یک شخص غمگین است. هر چه فرد آمادگی کمتری داشته باشد، تحرک بیشتری برای ایجاد آن رفتار لازم است. تدریس و فعالیت معلم زمانی بیشترین تاثیر را در یادگیری خواهد که شاگرد به آمادگی لازم رسیده باشد .
دیدگاهتان را بنویسید